header-ps1

ΓΡΑΜΜΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ 2810390708

Η επίδραση της κοινωνικο- οικονομικής κρίσης στην ψυχική υγεία είναι αξιοσημείωτη. Η εργασιακή ανασφάλεια, η ανεργία,  η υπερχρέωση και η στεγαστική αβεβαιότητα αποτελούν ενδεικτικές καταστάσεις της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας, που συντελούν στην ενίσχυση ενός γενικευμένου αισθήματος  ανασφάλειας, αβοηθησίας και αβεβαιότητας. Εν μέσω τέτοιων περιόδων έχει παρατηρηθεί το εξής «παράδοξο»: Ενώ οι απαιτήσεις σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας αυξάνονται, εξαιτίας των περικοπών στις κοινωνικές δαπάνες, η παροχή τους μειώνεται. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι τηλεφωνικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας συχνά καλούνται να καλύψουν αυτό το κενό, η απήχηση των οποίων είναι ευρεία κυρίως λόγω του χαμηλού τους κόστους, της εύκολης πρόσβασης καθώς και της διασφάλισης της ανωνυμίας. Η τηλεφωνική συνομιλία λοιπόν, λειτουργεί αφενός ως μέσο αποφόρτισης εντάσεων και αφετέρου ως κανάλι διοχέτευσης επιστημονικά έγκυρων πληροφοριών σχετικά με ζητήματα που άπτονται της ψυχικής υγείας με σκοπό την αποτελεσματική αντιμετώπιση της ψυχοπαθολογίας που πιθανόν να αναδύεται.
 
Λαμβάνοντας υπόψιν τα προαναφερθέντα και διαπιστώνοντας την έλλειψη τέτοιου είδους υπηρεσιών στην τοπική κοινωνίας της Κρήτης, η Ο.Ε.Β.Ε.Ν.Η προέβη το 2012 στην σύσταση της Γραμμής Ψυχολογικής Υποστήριξης (2810-390708). Παρά το γεγονός πως ο αρχικός σχεδιασμός της Γραμμής αφορούσε στα μέλη της ομοσπονδίας και στις οικογένειες αυτών, στα χρόνια λειτουργίας της υπηρεσίας, αναδείχθηκε η ανάγκη εξυπηρέτησης αιτούντων υποστήριξης τόσο από της ευρύτερη κοινωνίας της Κρήτης, όσο και από τον υπόλοιπο ελλαδικό χώρο.
 
Η Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, 10:00 – 14:00, με αστική χρέωση από σταθερά και κινητά. Στελεχώνεται από ψυχολόγο και διασφαλίζεται το απόρρητο των συνομιλιών. 
 
Η Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης παρέχει: 
  • Ψυχολογική και συναισθηματική στήριξη 
  • Συμβουλευτική
  • Επιστημονικά τεκμηριωμένη πληροφόρηση γύρω από ζητήματα που αφορούν στην ψυχική υγεία και ασθένεια
  • Ενημέρωση και πιθανή παραπομπή σε Δημόσιες Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας για περαιτέρω βοήθεια
Αρχές λειτουργίας της Γραμμής
  • Οι συνομιλίες δεν καταγράφονται και είναι εμπιστευτικές.
  • Δεν ζητείται κανένα άλλο προσωπικό στοιχείο πέρα από εκείνα που είναι απαραίτητα τόσο για την παροχή της κατάλληλης υποστήριξης, όσο και την διεξαγωγής συμπερασμάτων με σκοπό την βελτίωση των υπηρεσιών της Γραμμής
  • Ο χειρισμός των θεμάτων διέπεται πάντα από σεβασμό στην προσωπικότητα, την διαφορετικότητα και στα δικαιώματα του ανθρώπου που καλεί. 
Σε ποιους απευθύνεται;
 
Η Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης απευθύνεται σε οποιονδήποτε νιώθει την ανάγκη να μιλήσει και να ζητήσει υποστήριξη για ζητήματα ψυχικής υγείας που απασχολούν τον ίδιο ή πρόσωπα του περιβάλλοντός του. 

Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω μια κρίση άγχους κατά την διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων;

  1. μπες στην αίθουσα με αυτοπεποίθηση και σιγουριά ότι θα πετύχεις στις εξετάσεις. Να κάνεις αισιόδοξες σκέψεις ότι οι κόποι σου θα αμειφθούν.
  2. συγκεντρώσου και διάβασε τα θέματα προσεκτικά, με ηρεμία και προσπάθησε να ελέγχεις τα συναισθήματα που σου προκαλούν άγχος.
  3. να κατανέμεις τον διαθέσιμο χρόνο που σου απομένει για να μην πιεστείς ( αν σε βοηθάει ταξινόμησε το κάθε θέμα, πριν ακόμα απαντήσεις, πόσο χρόνο απαιτεί περίπου για να το λύσεις, ώστε να προχωράς σε κάθε ερώτηση πιο εύκολα και χωρίς άγχος)
  4. ξεκίνα από τα θέματα /ερωτήσεις που σου είναι πιο οικεία και γνωρίζεις καλύτερα. Αυτό θα σε βοηθήσει να κατανέμεις πιο εύκολα το χρόνο που σου απομένει αλλά θα σε βοηθήσει και στην συνέχεια να νιώθεις πιο σιγουριά να προχωρήσεις παρακάτω
  5. αν νιώσεις ότι δεν μπορείς να θυμηθείς και ξεχνάς τι πρέπει να απαντήσεις : α)προσπάθησε να χαλαρώσεις, β) απέβαλε από το μυαλό σου τις αρνητικές σκέψεις ( αν σε καταβάλει υπερβολικό άγχος δεν θα μπορέσεις να ανταπεξέλθεις στο υπόλοιπο γραπτό), γ)δείξε εμπιστοσύνη στις δυνατότητές σου, δ)υπενθύμισε στον εαυτός σου ότι όπως και στα υπόλοιπα θέματα έτσι και σε αυτά θα τα καταφέρεις ή τουλάχιστον θα κάνεις αυτό που μπορείς.
  6. στις πολύ δύσκολες απαντήσεις κάνε υπομονή, διάβασε πολλές φορές την ερώτηση και προσπάθησε να απαντήσεις
  7. μην επηρεαστείς και αγχωθείς από τους υπόλοιπους που παραδίδουν το γραπτό τους. Εφόσον έχεις έστω και κάποιο ελάχιστο χρόνο έλεγξε το γραπτό σου προσεκτικά, μπορεί να χρειάζεται να συμπληρώσεις κάτι άλλο.
  8. αφού τελειώσεις την εξέταση εμπιστεύσου τις δυνατότητες σου και μην είσαι απαισιόδοξος, σκέψου ότι η προσπάθεια μετράει και έκανες ότι μπορούσες. Αναλογίσου αυτά που έγραψες, σκέψου τι πήγε καλά, τι ήθελε περισσότερη προσπάθεια, που υπήρχαν μεγαλύτερα κενά ή δυσκολίες. Αυτό θα σε βοηθήσει σε περίπτωση αποτυχίας τι πρέπει να προσέξεις περισσότερο.

 

-- 
Με εκτίμηση,
Ζησίμου Βασιλική
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας